Op deze pagina vind je alles wat je nodig hebt om een aanvraag voor een wormenhotel in Delft te doen.
In Delft komt een deel van de financiering van de gemeente, een deel van Fonds 1818. Dat zijn twee aparte aanvragen, maar ze zijn op de hoogte van deze samenwerking.
Wat je nu kunt doen hebben we hier in een stappenplan op een rij gezet. Het is minder werk dan het lijkt, want we hebben alle formulieren al voorbereid en die kun je hieronder downloaden.
Stap 1
Om je aanvraag kracht bij te zetten moet je handtekeningen verzamelen van zoveel mogelijk en minimaal vijf bewoners uit de buurt. Je kunt daarvoor zelf een formulier maken of dit standaardformulier gebruiken:
Stap 2
Download onze actuele offerte voor aanvragen in Delft. Die heb je nodig als bijlage bij het aanvraagformulier.
Stap 3
Download het aanvraagformulier voor gemeente Delft in en zorg dat je alles volledig invult.
Een deel hebben wij al voor je ingevuld om het makkelijk te maken. Je kunt die tekst uiteraard aanpassen aan de situatie in jouw eigen buurt.
Let wel op dat je de begroting op het formulier niet aanpast, die moet overeenkomen met de offerte.
Het is ook belangrijk dat de aanvraag door bewoners van Delft wordt gedaan, dus houd daar rekening mee in de formulering bij sommige vragen als je iets aanpast.
- Je moet zelf nog jouw gegevens invullen.
- Vul jouw bankrekeningnummer in op de eerste pagina.
- Vul de straatnaam in van de locatie waar het wormenhotel moet komen.
- Ondertekenen het formulier op de laatste pagina.
Stap 4
De aanvraag online indienen bij Gemeente Delft.
Via dit online formulier voor eenmalige subsidie van gemeente Delft kun je de aanvraag insturen. Je kunt daarbij gewoon per vraag de antwoorden van het pdf aanvraagformulier overnemen en waar nodig aanvullen.
Je voegt 3 bijlagen bij de aanvraag (een losse begroting is niet nodig):
- De lijst met handtekeningen (zie stap 1)
- Onze offerte (zie stap 2)
- Het ingevulde en ondertekende formulier (zie stap 3)
NB. Mocht het niet lukken met het online formulier, dan kun je ook de 3 bijlagen los naar de gemeente sturen.
Stuur de drie documenten dan als bijlage mee met het contactformulier dat je vind via www.delft.nl/contact.
Stuur ook een kopie van de definitieve aanvraag per mail naar delft@wormenhotel.nl en Agnes van der Linden <avdlinden@delft.nl>
Stap 5
De aanvraag online indienen bij Fonds1818.
Via het bewonersinitiatief van Fonds1818 kun je het aanvullende bedrag aanvragen.
Meer uitleg over de voorwaarden kun je vinden op fonds1818.nl
Om het makkelijk te maken hebben we de benodigde gegevens voor je op een rij gezet in een document. Je hoeft het alleen per vraag over te nemen in het online formulier. Uiteraard mag je het ook zelf aanvullen of uitbreiden.
Let op! De aanvraag wordt slechts op 4 momenten per jaar in behandeling genomen.
De sluitingsdata zijn: 1 februari, 1 mei, 1 augustus of 1 november.
Hou daar dus rekening mee bij de ‘startdatum’ van het project, die moet altijd minimaal 2 weken ná de sluitingsdatum liggen. Houd hiervoor liefst 1 maand na de sluitingsdatum van de aanvraag of later aan.
Je kunt de aanvraag online indienen op fonds1818.nl via dit formulier: aanvraag indienen
Stap 6
Je ontvangt apart bericht van de gemeente én fonds1818 over de toekenning van de twee subsidies.
Houd ons op de hoogte van de voortgang en vooral als de toekenning gedaan is. Soms zijn er aanvullende gegevens nodig, dan kunnen we helpen.
Je kunt ons bereiken op delft@wormenhotel.nl of via info@wormenhotel.nl
Zodra het bericht van toekenning van de gemeente én fonds1818 is doorgegeven kunnen wij de productie in gang zetten van het wormenhotel. Wanneer beide bedragen zijn overgemaakt op jullie rekening sturen wij een factuur en kun je het totaalbedrag naar ons overmaken.
We hebben dan ook nog even overleg over welk model er op dat moment in jullie regio leverbaar is en of dat goed aansluit bij jullie situatie. We leveren zo nodig een aangepast model op maat.
Stap 7
We zoeken een definitieve locatie i.s.m. de uitvoerende dienst van de gemeente. Soms duurt dat enkele weken, maar dat valt meestal samen met de productie van het wormenhotel, tenzij we al modellen op voorraad hebben.
Zodra de locatie voorbereid is plannen we twee data, één voor de plaatsing van het wormenhotel en één voor het openingsfeestje met compostcursus. We proberen dat doorgaans in het voorjaar of najaar te doen, voor een goede start.
En tenslotte wordt het wormenhotel geplaatst en gaan we beginnen met composteren! Een persoonlijke begeleider van ons blijft nauw betrokken bij het project om alles in de praktijk in goede banen te leiden. Wat er ook gebeurt, het wordt altijd een succes!
Heb je nog vragen? Mail of bel ons even.